Fogyasztóváltás: intézzük odafigyeléssel ügyeinket!


Rutinszerű eljárásnak tűnhet, egy lakás adás-vétele szempontjából az üzletet megkötő felek számára bizonyára nem bír túl nagy jelentősséggel, de a fogyasztóváltás bejelentését érdemes körültekintően elvégezni, mert később sok problémát okozhat, ha a régi vagy az új lakó felületesen jár el ebben a kérdésben.

A távhőszolgáltatásról szóló jogszabályok alapján ügyfeleinket fogyasztó változás esetén bejelentési kötelezettség terheli. 

A felhasználási hely tulajdonosa, díjfizetője személyében bekövetkezett változást az érintett felek együttesen, ügyfélszolgálati irodánkban személyesen vagy mindkét fél aláírásával igazolt módon írásban jelenthetik be. Ehhez pontos adatokra van szükség mind a fogyasztási hely (cím, azonosító, változás időpontja), mind a mérőhely (felek által elismert mérőállások, nyilatkozat a mérőhely állapotáról, új havi előleg beállítása), mind pedig a résztvevő felek személyes adatai tekintetében.

Számos tévhittel ellentétben semmilyen illetékes hivatalnak nincs kötelezettsége, hogy bejelentse felénk az esetleges változásokat, ezt ügyfeleinknek kell megtenni.

Elsőre talán bonyolultan hangzik, de ha a fenti adatokkal és információkkal felvértezzük magunkat, rendben megtörténik a fogyasztó átírása, számos kellemetlenségtől és utánajárástól óvjuk meg magunkat. Hiányos bejelentés esetén a vonatkozó jogszabályok felhatalmazzák társaságunkat a tulajdonos vagy díjfizető változásának igazolására alkalmas okirat (pl. adásvételi szerződés, tulajdoni lap, bérleti szerződés, halotti anyakönyvi kivonat, hagyatékátadó végzés) bekérésére, több hónap távlatából pedig nehéz lesz adatokat, információkat beszerezni, például egy fél ével korábban megkötött adás-vétel esetében.

Arra is szeretnénk felhívni ügyfeleink figyelmét, hogy a pécsi távfűtéses épületek jelentős részében az év során egy alkalommal történik fűtés-elszámolás, így a legutolsó fűtés-elszámoló számla kibocsátása és a kiköltözés tényleges időpontja között akár egy év is eltelhet, ezért a kiköltöző fogyasztó (előző tulajdonos) érdeke is, hogy lakcímét, elérhetőségét társaságunknak megadja. Így korrektül és pontosan megtörténik az elszámolás a régi és az új tulajdonos, valamint társaságunk között.

Ha a változást megelőző hónap számláján lejárt határidejű követelés van feltüntetve, javasoljuk, hogy egyeztetés céljából keressék fel ügyfélszolgálatunkat. Lakásvásárlás esetében érdemes körültekintően eljárni: ellenőrizzük, hogy a megvásárolni szándékozott lakásban rendben vannak-e a mérőhelyek, nem sérültek-e a plombák, illetve az adott hónapban kiadott számla megtekintésével ellenőrizzük azt is, hogy az előző lakónak nincs-e hátraléka.

A fogyasztóváltással kapcsolatban minden kérdésükkel forduljanak bizalommal ügyfélszolgálati irodánk munkatársaihoz.